De Geschiedenis van Stimorol

Van keelpastille naar kauwgom

1956: van keelpastille naar kauwgom

Stimorol is ontstaan in Denemarken, het merk werd ontwikkeld door Holder Sorenses. Wat startte als een keelpastille, werd uiteindelijk gecommercialiseerd onder de vorm van een kauwgom in 1956.

Het woord Stimorol is een samentrekking van de woorden « stimulerend» & « oraal », wat de positionnering van het merk bevestigd. De oorspronkelijke slogan «Stimorol zuivert elke keel» was dan ook een verwijzing naar de oorsprong van het product.

1959: Stimorol kauwgom komt naar Nederland

In 1959 was een Nederlandse tabaksfabrikant zo onder de indruk van de unieke smaak van Stimorol kauwgom, dat hij besloot deze te commercialiseren. Hij begon als eerste met het exporteren naar Nederland en daarna volgde de rest van Europa.

1978: Suikervrije kauwgom

In 1978 werd de eerste suikervrije kauwgom gelanceerd. Dit was gelijk een groot succes. Vandaag de dag zijn alle producten van Stimorol suikervrij.

Het merk, beheerd door Mondelez International, is marktleider op de Noord-Europese markt, voornamelijk in België, Denemarken, Nederland, Zweden en Zwitserland.

2014: Dare to open your mouth

In 2014 lanceerde Stimorol een nieuwe marketingcampagne met de slogan „Dare to open your mouth“. Hun ambitie is om iconisch te worden op vlak van het geven van zelfvertrouwen, in elke sociale situatie en zo aan te tonen dat de frisse en unieke smaak van Stimorol kauwgom niet enkel de adem verfrist maar ook de geest, waardoor je genoeg zelfvertrouwen hebt om je mond open te doen en je vrij uit te drukken.

Wat je ook te zeggen hebt, of het nu briljant, grappig, moedig of uitdagend is, Stimorol maakt de baan voor je vrij. Good things happen when you dare to open your mouth!